Kauno r. Raudondvario gimnazija

Tarptautinis projektas ,,Paskui paukščius“. Ekspedicija Lenkijoje.

20181011 112545Ankstų spalio 8- osios rytą mes, 11 klasės mokinės Greta Petrauskaitė ir Augustė Pikelytė bei mokytoja Kolomba Bulotienė, kartu su būriu šaunių moksleivių ir jų mokytojų pajudėjome Lenkijos link. Vykome į ekspediciją ,,Paskui paukščius". Jau įdienojus pasiekėme Belovežo girios nacionalinį parką. Ten pasivaikščiojome po pilies sodą ir girią, kurioje medžiojo LDK kunigaikščiai Jogaila, Vytautas Didysis, Rusijos carai. Belovežo giria yra seniausia Europos reliktinė giria. Taip pat sužinojome, kad šioje girioje laisvai ganosi apie 500 stumbrų. Tikėjomės bent akies krašteliu išvysti vieną didžiausių Europos gyvūnų.

Antrą dieną lankėmės Maguros nacionaliniame parke, kuriame susipažinome su gamtinėmis ir istorinėmis parko puošmenomis. Ėjome vienu iš turistams pritaikytų takų. Sužinojome ne vieną gamtinę paslaptį ir netikėtai sutikome mūsų miškams neįprastą gyvį - ugninę salamandrą. Diena praskriejo vėjo greičiu ir vakare su nekantrumu laukėme kitos dienos nuotykių.Trečiąją dieną praleidome be galo aktyviai. Lankėme Beščadų nacionalinio parko muziejų. Ten apžiūrėję eksponatus toliau savo kelionę tęsėme važiuodami kalnų link. Beščadai – vienas įdomiausių gamtos regionų Lenkijoje. Toli nuo civilizacijos Lenkijos pietryčiuose plytintys kalnai iki šiol išsaugojo neįprastą žavesį ir laukinę gamtą, kuria mes grožėjomės visą dieną kopdami ir leisdamiesi vingiuojančiais kalnų takeliais. Auksaspalvis ruduo, papuošęs Beščadus, atsivėrę nepakartojamo grožio vaizdai, nuostabus oras ir puiki komanda dar ilgai išliks mūsų prisiminimuose.

Paskutinę dieną vykome į Liubliną – vieną seniausių Lenkijos miestų, kuriame 1569 m. buvo pasirašyta Liublino unija. Aplankėme istorijos muziejų, įsikūrusį Liublino pilyje, taip pat Liublino pilyje esančią Šventosios Trejybės koplyčią, kurią puošia įspūdingas skaičius ištapytų šventųjų freskų. Pasigrožėję Liublino pilimi ir pasivaikščioję po senamiestį, suskubome namų link. Ši kelionė buvo informatyvi, kupina įspūdžių ir naujų potyrių, naujų pažinčių ir daug juoko. Ačiū organizatoriams, šauniems vadovams ir mokytojai Kolombai Bulotienei.